شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان
صفحه اصلی
English ورود اعضاء نقشه سایت
اهميت آموزش، تخصص گرايي و توليد محتواي تاثيرگذار در روابط عموميها 1395/02/02
اهميت آموزش، تخصص گرايي و توليد محتواي تاثيرگذار در روابط عموميها
دو روز پس از 27 ارديبهشت، روز جهاني ارتباطات و روابط عمومي، شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور، ميزبان برگزيدگان ششمين جشنواره روابط عمومي برتر شركتهاي آبفاي شهري و روستايي بود. در اين مراسم كه با حضور مديرعامل شركت مهندسي برگزار شد، از شركتهاي برگزيده تقدير به عمل آمد.

مهندس جانباز با اشاره به ارزشمندي نيروهاي انساني هر مجموعه گفت: روابط عمومي پل ارتباطي مديريت و بيرون از شركت بوده و موفقيت هر مجموعه در گروي همه اجزاي شركت توامان است. وي در ادامه مشكلاتي همچون پروژه محوري را باعث مغفول ماندن بخش مديريت انساني به ويژه روابط عمومي دانست.

مديرعامل شركت مهندسي در بخش ديگري از سخنانش به اهميت آموزش اشاره كرده و عنوان داشت: ما سعي داريم به مسائل روابط عمومي به شكل يك بسته نگاه كنيم كه ابتدا و انتها دارد و براي رسيدن به مطلوب از وضعيت موجود بايد يك مسيري طي شود . در قدم اول در بودجه شركتها بايد رديفي به اين منظور قرار گيرد، همان گونه كه ما در رفع مشكلات اقتصادي بودجه خاصي براي روابط عموميها ديده ايم. بخش مورد تاكيد بنده، آموزش تخصصي روابط عمومي بوده به اين منظور سال گذشته پيشنهادي از سوي اينجانب در چارچوب اعزام نيروهاي روابط عموميها به خارج از كشور براي دوره آموزشي ابلاغ شد و اولين گروه به زودي اعزام ميشوند، اين حركت ميتواند نگاه مجموعه روابط عمومي را به موضوعات تغيير دهد. به اعتقاد من بايد شما توان اين را داشته باشيد كه سهمتان را از صنعت بگيريد اين كار در قالب همان بسته پيشنهادي ممكن است.

مديرعامل شركت مهندسي آبفاي كشور در ادامه اظهار كرد: بايد تخصصي كار شده و شرايط احراز مديريت روابط عمومي بررسي شود. در حوزه آموزش و محتوا نياز به راه اندازي يك سري كميته ها وجود دارد، بايد حرفه اي كار كنيم مجموعه هاي ما مملو از مدركهاي دانشگاهي است ولي كار تخصصي نميدانيم، بايد بپذيريم كه نميدانيم و پذيرش اين ندانستن اولين قدم است. مهندس جانباز در ادامه آمادگي خود را در جهت ارتقاي سطح فعاليت روابط عمومي با فراهم كردن سندي براي احراز شايستگي اعلام كرد. به گفته وي در اين سند بايد شاخصي براي ارزيابي و انتخاب مديران روابط عمومي باشد تا سطح علمي و حرفه اي اين افراد هميشه در حد قابل قبول قرار گيرد، و قابليت اجرايي اين سند بايد به حدي باشد كه در صورت تامين نشدن شاخصهاي آن حتي مديرعامل نيز امكان ابلاغ حكم را نداشته باشد.

وي در ادامه خاطر نشان كرد ضمن اينكه مجموعه ما نسبت به ساير دستگاههاي اجرايي ارتقا داشته اما در يك سري از مسائل مورد نياز از توقع مردم عقبيم، مثلا استفاده از شبكه هاي اجتماعي؛ در صورتي كه اين رسانه واقعا قدرتمند است. آيا واقعا براي برخورد با موضوعات مختلف در رسانه ها تجهيز شده ايم؟ به اعتقاد من بايد هسته هاي فكري و گروههاي تخصصي تشكيل شوند، مثلا با صورت مسئله حضور در شبكه هاي اجتماعي، رسانه ملي، توليد محتواي فرهنگي و فيلم و سريال و ... . به عقيده مهندس جانباز بازوي اجرايي اين فعاليتها روابط عمومي ها هستند، ضمن اينكه وي از سوي شركت مهندسي آمادگي پشتيباني مالي اين بخش را اعلام داشت.

مهندس جانباز در ادامه عنوان كرد بعضي فعاليتها قديمي شده و نيازمند نوسازي است، كليشه ها بايد شكسته شوند. هميشه لازم نيست كارهاي فاخر پر هزينه باشد بعضي كارها را، با نيروهاي جوان و علاقمند و با هزينه كم ميتوان انجام داد. نيازمنديم فعاليت جديد شكل گيرد كه اين با الگوهاي قبلي ممكن نيست. استفاده از جوانها بسيار موثر بوده، لازم است انگيزه براي ابراز وجود به آنها داد و بايد براي ايده ها و افكار نو ارزش قائل شد.

مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور در ادامه شاهدي براي اثرگذاري اين توليدات آورد: در جلسه شوراي عالي آب در سال 92 فيلمي كه توسط روابط عمومي آبفار سيستان بلوچستان تهيه شده بود همه معادلات را تغيير و نظر شورا را بسيار تحت تاثير قرار داد. بايد با گروههاي حرفه اي و سناريوي مناسب كار فاخر به انجام رسد.

مهندس جانباز سخنان خود ر ا با تاكيد به تشكيل كارگروههاي تخصصي دنبال كرد و گفت: البته به اعتقاد من كار خوب با بخشنامه ممكن نميشود بلكه انسان عاشق كار نياز است، با اين وجود وي از آمادگي خود جهت تدوين سند چشم انداز پنج ساله، براي مدون كردن محور فعاليتها در مجموعه روابط عمومي صنعت آب و فاضلاب، خبر داد.

مديرعامل شركت مهندسي در پايان بيان كرد: با تمركز به سخنان مقام معظم رهبري در رابطه با اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل بايد يك سري اقدامات انجام شود. براي مثال و در همين راستا در آينده نزديك دو ميليون و صد هزار نفر در بخش روستايي تحت پوشش قرار خواهند گرفت. افتتاح حدود 26 تصفيه خانه فاضلاب شهري، 23 پروژه سرمايه گذاري و ... پيش رو داريم كه بايد اطلاع رساني در هر استان مناسب و منسجم باشد.

شايان ذكر است ارزيابي ششمين جشنواره روابط عمومي برتر شركتهاي آب و فاضلاب كشور از 17 فروردين لغايت 14 ارديبهشت در 6 مرحله و به ميزباني 6 استان مختلف، با حضور 35 شركت آبفاي شهري و 31 شركت آبفار روستايي، از سوي روابط عمومي و امور بين الملل شركت مهندسي آبفاي كشور انجام شد.

در اين جشنواره 24 شركت حائز كسب رتبه هاي برتر (5 مقام اول، 4 مقام دوم، 4 مقام سوم، 2 مقام چهارم) شده و همچنين از 9 شركت برتر در 9 رشته تخصصي به صورت مجزا تقدير به عمل آمد.
تعداد بازدید: 0
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
کلیه حقوق این پایگاه متعلق به شرکت آبفا روستایی استان اصفهان می باشد. استفاده از اطلاعات سایت با ذکر منبع بلامانع است. بازدید:
Powered by DorsaPortal